viernes, 9 de enero de 2015

El pastís dels aniversaris

Bona tarda! 

Sí, any nou, propòsits nous! Tenia el blog mooolt abandonat des que vaig començar a treballar a l'escola i era una llàstima perquè justament ara és quan estic més immersa en el món de l'educació i ara és quan tinc les butxaques a vessar d'idees noves tots els dies. Així que el poc temps no és excusa, si es vol es pot. 

Bé! Avui us porto un pastís molt especial. Em vaig inspirar ja fa molt de temps al curset de l'Eva Ribot sobre les emocions. Ella que és un artista ens va ensenyar un pastís fet amb feltre. 

Des que va començar el curs li dono voltes i voltes de com celebrar un aniversari amb el meu grup. De moment faig escollir als nens un color, retallem la corona i durant aquell dia la corona es converteix en un racó més. Tots els amics i amigues del "cumpleañero" van passant i dedicant dibuixos o paraules a la corona. Desprès enganxo el número dels anys i llestos. Al final de la tarda cantem l'aniversari feliç i acabem tots ballant. 



Tot això esta bé... però a mi em faltava bufar espelmes! 

Tenint en compte que la legislació actual no ens permet donar cap aliment als nens que no sigui proporcionat pels propis pares... I inspirada una mica d'aquí, una mica d'allà... vaig pensar que a partir del 2015 havíem de celebrar els aniversaris amb un pastís especial.




Així que, aprofitant l'arribada dels reis, els hi vaig fer un encàrrec especial: 

Per fer aquest pastís necessites:

-Una caixa rodona. La meva és del MUY MUCHO  Us deixo a la imatge la referència perquè hi ha com 5 o 6 mides. 

-Goma Eva o feltre. (Al final jo només he utilitzat goma eva de purpurina) 

-Tisores i celo de doble cara (el del xino el millor) o alguna cola que sàpigues que enganxarà bé la goma eva / fieltro. 



1. El primer pas és mesurar l'altura de la caixa (amb la tapa posada) i retallar una tira. 
He triat una goma eva marró amb purpurina, he pensat que quedaria més deliciós. (He acabat amb purpurina fins les celles) 

Amb la gomaeva A3 no m'ha donat per fer tota la capsa, així que he fet tot el que he pogut i desprès li he retallat un trosset més i no es nota. 







2. Triar el color per la tapa. Jo he triat una goma eva que té textura com de tovallola blanca. Fàcil treus la tapa dibuixes el cercle i retallar.  




3. Mesurar quan fa la tapa d'alt i fer una petita marca a la goma eva, a partir d'aqui fet les onades com més t'agradin sempre respectant el marge de la tapa. 





4. Posar celo de doble cara només a la tapa, no a les onades. Així podrem obrir i tancar la caixa. 


5. Fer un forat al mig de la tapa per a poder posar l'espelma. 





6. Decorar al gust. 






* Al ser una caixa té l'avantatge que pots guardar les espelmes dels diferents números i l'encenedor a dins. (Sobretot que sigui un encenedor que tingui bloqueig!) 






Llest per embolicar i que ho portin els reis :) Demà ja ho podem estrenar amb la primera nena que fa 5 anys! 




Fins aviat! 





No hay comentarios:

Publicar un comentario